Opublikowano: Maj 8, 2020 at 7:01 pm

ĆWICZENIA SI

 

Witajcie Kochani !! :)

 

Kontynuujemy nasze domowe zajęcia „Zrób to sam”. Dla przypomnienia koordynację oko-ręka wspomagać możemy przez:

 

  • zabawy z piłką, balonikiem, woreczkiem, które polegają na podrzucaniu, łapaniu, toczeniu
  • rzuty do celu
  • samodzielne ubieranie poszczególnych części garderoby,
  • robienie kulek z papieru,
  • lepienie z masy solnej,
  • układanie wieży z klocków (nie Lego, ale np. drewnianych – chodzi o to, by nie dało się ich łatwo złączyć),
  • przelewanie płynów z naczynia do naczynia,
  • stemplowanie,
  • wiązanie sznurka, wstążki, np. na klamce bądź nodze od stołu,
  • sortowanie klocków według kolorów, kształtów, wielkości,
  • zapinanie guzików,
  • układanie puzzli,
  • wycinanie i wydzieranie z papieru,
  • nawlekanie koralików,
  • podnoszenie i wyjmowanie małych przedmiotów z niewielkich naczyń,
  • jednoczesne malowanie obydwoma rękami na dużych powierzchniach.

 

  1. Ile groszków mam w koszyczku? – zabawa, do której potrzebne będą jedna lub dwie kartki papieru (karton), farby, waciki kosmetyczne kolorowe, pęseta (jeśli nie macie może być jedna łyżka ewentualnie dwie, które współpracują ze sobą w wyjmowaniu groszków z pudełka i układaniu ich na przykład wg koloru na kartce), miseczka (pudełko) na nasze groszki-waciki. Zadaniem dziecka będzie ułożenie kolorami wszystkie groszki, lub można zrobić zbiory kolorów i układaniu groszków wg Waszych poleceń. I to może być: ile jest groszków niebieskich? Ułóż wszystkie groszki niebieskie w niebieskim kole, ile ich jest? Możecie zrobić osobne karty z liczbami i kolorami np. przenieś dwa groszki czerwone, cztery groszki zielone itd. karty te pokazujecie (po jednej) dziecku a ono wykonuje zadanie.

 

SI 1 

 

 

 

 

  1. Uprawa kukurydzy – potrzebne będą: karton, żółta plastelina, zielony flamaster (farba) i groch albo fasola – zadaniem dziecka jest umieścić tyle groszków ile jest napisane pod kolbami kukurydzy, tak jak na obrazku poniżej. Liczby możecie pisać zmazywalnym długopisem lub mieć przygotowane karteczki z  liczbami, które będziecie kłaść za każdym razem pod kolbami kukurydzy. Owocnych plonów życzę :)

 

 SI 2

  1. Tablica przeplatanka – Tygrysek – tygryski są ostatnio na topie więc nic nas nie ominie…. :)

Potrzebne będą karton, sznurek, sznurowadło (dłuuuuugie), włóczka, coś co może być naszą igłą do szycia, kartka żółta i biała, może być też czarna, chyba, że oczka narysujecie jak na obrazku flamastrem. Wytnijcie duże koło z żółtej kartki to będzie głowa i oczywiście uszka naszego tygryska. Patrzcie na obrazek. Teraz coś dla dorosłego, trzeba dookoła tejże głowy zrobić całkiem spore otworki. Jeden z nich będzie „startowym”. Zadaniem dziecka będzie zrobić tygryskowi „aureolkę” – kolor dowolny :) …. hmmmm a może to lew?

 SI 3

 

 

 

  1. Malujemy paznokcie? :) – chłopcy też mogą… potrzebny będzie karton i tani lakier do paznokci… ostatecznie farbki (ostatecznie, bo to nie frajda tak pędzelkiem i farbkami ale może można pędzelkiem od lakieru i farbkami?). Spróbujcie i napiszcie jak się udała wizyta u manicurzystki.

SI 4Udanej zabawy :)