Oferujemy profesjonalną pomoc psychologiczną dzieciom, młodzieży i osobom dorosłym.
Konsultacje psychologiczne mające na celu zdiagnozowanie problemu i zaproponowanie odpowiedniej formy terapii bądź skierowanie do innego specjalisty.
Psychoterapia indywidualna dzieci i młodzieży
Służy pomocy w zrozumieniu i zmianie trudności, z jakimi boryka się dziecko lub nastolatek. Pomaga poznać uczucia i mechanizmy zachowań oraz je zmienić. Problemy w jakich może pomóc psychoterapia są różne w zależności od wieku dziecka i należą do nich między innymi:
- problemy w relacjach rodzic – dziecko
- problemy w kontaktach z rówieśnikami
- problemy z nauką, koncentracją etc.
- ataki gniewu, złości
- ataki lęku i paniki
- problemy ze snem
- zaburzenia jedzenia
- Często do uzyskania poprawy w funkcjonowaniu dziecka lub nastolatka potrzebna jest pomoc i współpraca rodziców.
Terapia rodzinna
Celem konsultacji z rodzicami jest lepsze zrozumienie zachowań i emocji dziecka lub nastolatka, pomoc w rozwiązaniu problemów i trudnych sytuacji oraz pomoc w lepszym rozumieniu własnych rodzicielskich problemów.
Terapia rodzinna ma na celu poprawę relacji w rodzinie. Pomaga rodzicom w rozwiązywaniu problemów pojawiających się wraz z kolejnymi etapami rozwoju dziecka.
Spotkania z rodzicami są jednocześnie formą pomocy dziecku.
Terapia grupowa dzieci i młodzieży
Jest to praca nad modelowaniem i zmianą zachowań dziecka odbywająca się w warunkach małej grupy terapeutycznej.
Głównym celem zajęć grupowych jest w przypadku dzieci wielostymulacja rozwoju, a więc dostarczanie dzieciom różnorodnych doświadczeń pobudzających poznawczo, wzbogacających emocjonalnie i sprzyjających nabywaniu umiejętności społecznych.
O potrzebie terapii w danej grupie (przynależność do grupy) decyduje terapeuta na podstawie indywidualnej konsultacji z dzieckiem.
Grupa składa się z maksymalnie 6 uczestników w zbliżonym wieku, dobranych przez terapeutę pod kątem możliwości uzyskania wzajemnych korzyści ze wspólnej terapii.
Dzięki terapii grupowej dzieci uczą się:
– jak się zachowywać w różnych „trudnych” sytuacjach,
– jak radzić sobie z własnymi emocjami, lękami, agresją, nieśmiałością,
– komunikacji, pracy i zaistnienia w grupie,
– budują poczucie własnej wartości,
a wszystkie doświadczenia zdobyte w trakcie terapii grupowej pozwalają im lepiej funkcjonować w codziennym życiu, w kontaktach z rówieśnikami oraz w przedszkolu lub szkole.
Najczęstsze przyczyny skierowania dziecka do terapii grupowej:
– zaburzenia emocji i zachowania,
– agresja
– nadpobudliwość, ADHD,
– mutyzm,
– Asparger i Autyzm,
– nieśmiałość,
– niedostosowanie społeczne,
– zaburzenia uwagi.